5. Třída Základní školy

Co by měl žák umět

Přirozená čísla
  • Porovnávat přirozená čísla a zobrazovat je na číselné ose.
  • Zaokrouhlovat přirozená čísla s požadovanou přesností.
  • Zapsat dané přirozené číslo v požadovaném tvaru v desítkové soustavě.
  • Sčítat a odčítat přirozená čísla zpaměti (sčítaná nebo odčítaná čísla mají nejvýše dvě číslice různé od nuly).
  • Písemně sčítat tři až čtyři přirozená čísla.
  • Písemně odčítat dvě přirozená čísla.
  • Pamětně násobit a dělit přirozená čísla v jednoduchých případech.
  • Písemně násobit až čtyřciferným činitelem.
  • Písemně dělit jedno a dvouciferným dělitelem.
  • Řešit jednoduché a složené slovní úlohy vedoucí k jednomu nebo dvěma výpočtům s přirozenými čísly.
Desetinná čísla
  • Zapsat a přečíst dané desetinné číslo řádu desetin a setin.
  • Zobrazit dané desetinné číslo řádu desetin na číselné ose.
  • Zaokrouhlit dané desetinné číslo řádu desetin na celky.
  • Sčítat a odčítat desetinná čísla řádu desetin a setin.
  • Násobit a dělit desetinné číslo deseti.
  • Užít desetinné číslo v praktických situacích.
  • Řešit jednoduché slovní úlohy na užití desetinných čísel.
Rovinné obrazce a tělesa
  • Narýsovat obdélník, čtverec, pravoúhlý trojúhelník.
  • Vypočítat obvod a obsah obdélníku a čtverce.
  • Znát a umět převádět jednotky obsahu cm2, mm2, m2, ha.
  • Řešit slovní úlohy na výpočty obsahů obdélníku a čtverce.
  • Vypočítat povrch kvádru a krychle sečtením obsahů jejich podstav a stěn.
  • Řešit úlohy z praxe na výpočty obsahů obdélníku a čtverce, povrchu kvádru a krychle.
Tabulky, grafy a diagramy
  • Doplňovat řady čísel, doplňovat tabulky.
  • Číst a sestrojovat sloupcový diagram.
  • Sestrojit a číst jednoduché grafy v soustavě souřadnic.

Nejlépe hodnocené weby

Námi nejlépe hodnocené webové stránky zabívající se matematikou pro 5.třídu Základních škol

Rovinné obrazce a tělesa 

tabulky grafy + diagramy 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky