3. Třída Základní školy
Co by měl žák umět
Číselný obor 0 až 1000- Číst a psát trojciferná čísla.
- Vytvořit konkrétní soubor (penězi, milimetrovým papírem apod.) s daným počtem prvků do 1 000.
- Zakreslit obraz daného čísla na číselné ose.
- Porovnávat čísla do 1 000.
- Používat sčítání a odčítání v daném oboru při řešení praktických úloh.
- Písemně sčítat a odčítat dvě trojciferná čísla.
- Provádět kontrolu svého výpočtu.
- Řešit slovní úlohy na porovnávání dvou trojciferných čísel, sčítání a odčítání dvou trojciferných čísel, na vztahy o n - více (méně).
- Provádět předběžný odhad výsledku řešení.
Násobení a dělení v oboru násobilek a mimo obor násobilek v číselném oboru do 100
- Automaticky užívat spoje všech násobilek.
- Násobit pamětně dvojciferné číslo jednociferným v jednoduchých případech.
- Dělit dvojciferné číslo jednociferným mimo obor násobilek.
- Určovat neúplný podíl a zbytek v jednoduchých případech.
- Číst a sestavovat tabulky násobků.
- Užívat tabulkové zápisy v praxi (např. ceny zboží, vzdálenosti apod.).
- Užívat násobení a dělení při řešení praktických úloh.
- Řešit a vytvářet slovní úlohy vedoucí k násobení dvojciferného čísla jednociferným a dělení dvojciferného čísla jednociferným.
- Provádět odhad výsledku.
- Řešit slovní úlohy vedoucí k užití vztahů n - krát více, n - krát méně.
Rovinné obrazce a obvod
- Označit bod, krajní body úsečky, průsečík dvou přímek.
- Měřit délku úsečky s přesností na milimetry.
- Sestrojit úsečku dané délky s užitím jednotky milimetr.
- Převádět jednotky délky s užitím měnitele 1 000, 100, 10.
- Provádět odhad délky, vzdálenosti.
- Určit obvod jednoduchého obrazce (trojúhelník, čtverec, obdélník) sečtením délek jejho stran.
Nejlépe hodnocené weby
Námi nejlépe hodnocené webové stránky zabívající se matematikou pro 3.třídu Základních škol