2. Třída Základní školy
Co by měl žák umět
Číselný obor 0 až 100:- Sčítat a odčítat v oboru do 20ti s přechodem přes desítku.
- Spočítat prvky daného konkrétního souboru do 100 (včetně).
- Vytvořit konkrétní soubory (na počítadle, penězi, ve čtvercové síti, apod.) s daným počtem prvků do 100.
- Porovnávat čísla do 100 a vztahy mezi nimi zapsat pomocí symbolů.
- Zaokrouhlit dané číslo na desítky.
- Orientovat se na číselné ose.
- Sčítat a odčítat čísla v oboru do 100 s přechodem přes desítku.
- Používat sčítání a odčítání při řešení praktických úloh.
- Řešit slovní úlohy vedoucí k porovnávání čísel v oboru do 100.
- Řešit slovní úlohy vedoucí ke sčítání a odčítání čísel v oboru do 100.
- Řešit slovní úlohy s užitím vztahů o n - více (méně) v oboru do 100.
Násobení a dělení přirozených čísel v oboru násobilek do 100
- Spoje násobilek 2, 3, 4, 5.
- Dělit v oboru násobilek 2, 3, 4, 5.
- Užívat násobení a dělení v praktických situacích.
- Řešit slovní úlohy na násobení.
- Řešit slovní úlohy na dělení.
- Řešit slovní úlohy vedoucí ke dvěma početním výkonům (např. sčítání, násobení).
- Užívat závorky.
- Řešit slovní úlohy na vztahy n - krát více, n - krát méně.
Rýsování úseček a měření jejich délek
- Kreslit křivé a rovné čáry.
- Odhadnout délky úsečky na decimetry, centimetry.
- Měřit délku úsečky na centimetry.
- Poznávat geometrická tělesa v praxi.
- Vymodelovat tělesa (např. krychli, kvádr).
Orientace v čase
- Časové jednotky hodina, minuta, sekunda.
- Číst časové údaje na různých typech hodin.
Nejlépe hodnocené weby
Námi nejlépe hodnocené webové stránky zabívající se matematikou pro 2.třídu Základních škol